4:a I Danmark, SM och Kortbane SM

Halloj!

Säsongen 2022 fortskrider och mycket har hänt under våren och försommaren! Som många av er kanske redan vet så är jag nu mera bosatt på Mallorca och har den spanska ön som träningsbas! Med en fullstor inomhus velodrom på 250m och en svårslagen natur för landsvägscykling så är det ett perfekt ställe för mig att genomföra min träning på.

Foto: Vildmedfoto.dk

Juni månad bjöd på mycket spännande på just velodromfronten med stora internationella tävlingar i Tyskland och Danmark. Under UCI loppen i Danmark tog jag min hittills bästa internationella placering i ett omnium med en 4:e plats på banan i Odense. Med ett starkt deltagande startfält under helgen är det ett resultat som visar att jobbet jag lägger ner ger resultat och ger fortsatt motivation för framtiden!

Foto: Vildmedfoto.dk

Jag har nu varit på hemmaplan i Sverige under några veckor då både landsvägs SM och kortbane SM har körts. SM i Uppsala blev årets första landsvägslopp för min del som tätt följdes av kortbane SM under SM veckan i Linköping.

Foto: Martin Bergström

Det känns att man lagt om träningen mer specifikt till bantävlingar och att man inte riktigt är av samma kaliber för 180km linjelopp som man tidigare varit. Då passade kortbane SM i Linköping desto bättre med ca 1h tävlingstid inne i centrum. Kul att åter igen få stå på startlinjen till landsvägstävlingar och tävla mot alla vänner och bekanta i den svenska klungan.

Dessa tävlngar körde jag självklar på min nya Wilier Filante SLR från Hellberg Cycling i Halmstad! En otroligt grym cykel som levt upp till alla förväntningar och lite till!

Nu är det dags för mig att återvända till Mallorca där jag ska fortsätta min uppladdning mot årets stora mål i form av Velodrom EM i München som går av stapeln om sex veckor!

Lämna en kommentar