Bal, Student och dags för SM!

Hej!

dsc05610

Det är med blandade känslor som jag kan meddela att jag nu har avslutat mina 13 år i skolan. Jag har äntligen tagit studenten! Min tid i skolbänken är slut för den här gången och det är dags att ge sig ut i det fria livet. Äntligen ska man fullständigt stå på egna ben och klara sig i livet. Välja fritt bland vad jag vill göra och kunna leva mitt liv på mitt sätt!

IMG_7547

Under förra veckan så tog jag nämligen studenten och veckan innan de var de bal som en invigning på studentveckan. Man har alla år sett vänner och bekanta som tagit studenten och nu har även jag tagit steget ut i vuxenlivet.

DSC00709

Både bal & studentdagen bjöd på strålande väder i Falun.

DSC00744

 

Och tur var det, för studentfesten var planerad att hållas utomhus och ingen plan B fanns!

Vi startade dagen som sig bör med champagnefrukost, innan utspring, flakåkning

DSC00802

och marsch genom Falu stad stod på schemat.

DSC00830

Sen var det dags för studentmottagning med god mat och efter det presentöppning

DSC00861

Kan bara säga att jag blev grundligt uppvaktad, med fantastiska presenter och roliga rim!

DSC00908

 

Nu står SM för dörren nere i Båstad, och det hela invigs för min del med tempo på 50 kilometer innan det är dags för linje på söndag. 180 km långt linje med en tuff backe som ska köras 12 gånger kommer göra årets SM till ett väldigt hårt. Dessutom mitt första SM i elitklassen!

Lämna en kommentar